Om in te slapen én te leven
Dorélit is jouw day- and nightwear brand. We zijn jouw trage dagen in de zon en de knusse momenten in bed. We zijn jouw chaotische familieontbijt en jouw favoriete verhaal voor het slapengaan. We zijn die comfortabele nachtjurk en de stijlvolle outfit voor een mooie dag. We zijn er altijd voor jou, waar en wanneer ook.
Grenzeloze stijlen
Vergis je niet, Dorélit is er niet enkel voor comfy avonden en zorgeloze nachten. Loungewear heeft zich de laatste jaren ontpopt tot een volwaardig deel van onze garderobe. Je kan de Dorélit collecties mixen en matchen tot de perfecte outfit voor een online business meeting, een elegante picknick of een avondnet vrienden bij het vuur.
Natuurlijk is het mooist
Dorélit werkt enkel met natuurlijke stoffen, zoals katoen, jersey en flanel. Het zijn materialen die zich perfect aanpassen aan wat je lichaam nodig heeft: verkoelend in de zomer, behaaglijk in de winter. Omdat we enkel voor de meest kwalitatieve stoffen kiezen, kan je Dorélit jaren later nog met evenveel plezier dragen. Dat is goed nieuws voor de planeet, én voor jouw garderobe.
#ikkoopbelgisch
De Belgische designer Line De Deurwaerder startte met Dorélit in 2017, na een carrière van twintig jaar als productiemanager voor merken zoals Rue Blanche, Bellerose en American Outfitters.
Line De Deurwaerder aan het woord:
“Als kind was ik gefascineerd door de nachtjurken van mijn moeder en grootmoeder. Het leek alsof ze zich opmaakten voor de nacht, eerder dan simpelweg iets aantrekken.
Ik begon verkoelende stoffen te zoeken voor zwoele zomernachten, en zijdezachte flanellen voor de kille winteravonden. Ik tekende jurken waarin je heerlijk in kon snoezelen, en waarmee je ook overdag gezien wilde worden. Ik werkte pyjama’s uit die een figuur daadwerkelijk flatteren, zonder in te boeten op slaapkwaliteit.
Zo is Dorélit geboren. Sinds 2017 ontwerpen we twee collecties per jaar, één voor de hete seizoenen en één voor de koude periodes. Elke collectie wordt gekenmerkt door zowel luxueuze tijdloze elegantie als de opkomende modetrends.”